Jurnal Universitas Borneo Tarakan


A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All

Page Header Logo

Borneo Engineering : Jurnal Teknik Sipil

Borneo Engineering: Jurnal Teknik Sipil (ISSN Online 2581-1134) and (ISSN Print 2685-7553is a peer-reviewed open-access journal published three times a year (April, August, and December). The article can be a product of researches, scientific thoughts, or case study with scope Construction Management, Structural, Transportation, Water Resources, and Geotechnical Engineering. The author may write an article by the template and submit the article online by using the OJS system. Any matters relating to the use of the software, citation and copyright permissions made by the author of the article, and the legal consequences it causes, are the sole responsibility of the author of the article.

Borneo Engineering: Jurnal Teknik Sipil have been indexed in SintaCrossRef, Google Scholar, GarudaDimensionsPKP Indeks, and Neliti.

View Journal | Current Issue | Register

thumbnail Journal of Borneo Holistic Health

Journal of Borneo Holistic Health

Nama JurnalJournal Of Borneo Holistic Health
Frekwensi6 Bulanan (Juni dan Desember)
ISSN2621-9530 (media cetak) | 2621-9514 (media online)
Editor-in-chiefHendy Lesmana S.Kep Ns.,M.Kep
PengelolaFakultas Ilmu Kesehatan, Universitas Borneo Tarakan

Journal Of Borneo Holistic Health adalah jurnal cetak dan online dengan sistem open access journal. Journal Of Borneo Holistic Health merupakan sarana pengembangan dan publikasi karya ilmiah bagi para peneliti, dosen dan praktisi kesehatan mencakup Ilmu keperawatan dan Ilmu Kebidanan. Fokus dan Scope jurnal ini mencakup Manajamen keperawatan, Medikal Bedah, Kritis, Gawat Darurat, Jiwa, komunitas, geriatri, keluarga, anak, maternitas, dan pendidikan keperawatan. Jurnal ini juga mencakup displin ilmu kebidanan meliputi kesehatan wanita, serta psikologi dan promosi kesehatan.

Journal Of Borneo Holistic Health Indexed by:

Google Scholar, Garuda, Dimensions, dan Sinta

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Pengabdian Masyarakat Borneo

Jurnal Pengabdian Masyarakat Borneo (JPMB) adalah jurnal yang memuat artikel-artikel ilmiah dari berbagai disiplin ilmu, diadopsi dalam berbagai aktivitas pengabdian dosen. Diantaranya praktisi, dan ahli kepada masyarakat serta penelitian terapan lainnya. Artikel-artikel yang dipublikasikan di JPMB LPPM UBT meliputi hasil-hasil penelitian ilmiah asli, artikel ulasan ilmiah bersifat baru, atau komentar dan kritik terhadap tulisan maupun dalam terbitan berkala ilmiah lainnya.

JPMB menerapkan kebijakan blind review, dimana setiap tulisan masuk akan dikirimkan kepada mitra bestari yang terdaftar di JPMB. Perekrutan mitra bestari dilakukan secara terbuka berbasis kepada kebutuhan. JPMB menerima manuskrip atau naskah artikel dalam bidang riset terapan dan pengabdian masyarakat, mencakup bidang keilmuan yang relevan. Seperti bidang : Biosains, Kesehatan, kelautan, pertanian, Pendidikan, Hukum, Ekonomi, dan Keteknikan.

JPMB dapat diakses dan diunduh untuk kepentingan akademik dan pengamalan keilmuan sebagai terlaksananya Tri Dharma Perguruan Tinggi. JPMB (Jurnal Pengabdian Masyarakat Borneo) Biaya administrasi Publikasi Rp 300.000, Bank Mandiri 1480014144094 Atas Nama Hasnawiyah.


View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Elektrika Borneo

Nama JurnalElektrika Borneo
Frekwensi6 Bulan (April dan Oktober)
ISSN2443-0986 (media cetak) | 2685-001X (media online)
Editor-in-chiefIr. Fitriani, M.T.
PengelolaFakultas Teknik, Universitas Borneo Tarakan

Jurnal Elektrika Borneo merupakan jurnal saintek yang dikelola oleh Fakultas Teknik, Universitas Borneo Tarakan. Fokus dan ruang lingkup jurnal ini adalah penelitian dan kajian tentang isu-isu mutakhir berkaitan dengan bidang ELEKTRIKA (Elektronika, Telekomunikasi, Listrik, dan Informatika), khususnya untuk perkembangan kawasan perbatasan dan sumber daya laut tropis. Naskah yang masuk merupakan artikel up-to-date dan belum pernah dipublikasikan di jurnal ilmiah lainnya yang kemudian akan diseleksi melalui proses peer reviewers oleh mitrabestari (reviewer). Segala hal yang berkaitan dengan penggunaan perangkat lunak, kutipan dan hak cipta yang dibuat oleh penulis artikel, dan konsekuensi hukum yang ditimbulkannya, adalah tanggungjawab penulis artikel tersebut.

Elektrika Borneo telah diindeksasi pada:

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Harpodon Borneo

Jurnal Harpodon Borneo merupakan jurnal ilmiah dalam bidang Ilmu Perikanan dan kelautan, yang diterbitkan oleh Fakultas Perikanan dan Ilmu Kelautan Universitas Borneo Tarakan. Jurnal ini terbit dua kali setahun, yaitu pada periode bulan April dan Oktober, sebagai media informasi dan komunikasi ilmiah guna menyajikan kompilasi hasil penelitian orisinil, pemikiran dan pandangan dari peneliti, pakar dan pemerhati dalam bidang perikanan dan kelautan serta masyarakat lingkungan pesisir

Kini Jurnal Harpodon Borneo telah terakreditasi Sinta 5 pada Akreditasi Jurnal Ilmiah Periode I Tahun 2020 dan telah diterbitkannya Surat Keputusan Menteri Riset dan Teknologi/Kepala Badan Riset Dan Inovasi Nasional (KEMRISTEK/BRIN) Nomor 85/M/KPT/2020, tanggal 01 April Tahun 2020. (Download SK)

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

J-PEN Borneo : Jurnal Ilmu Pertanian

J-PEN Borneo : Jurnal Ilmu Pertanian is a scientific journal in the field of agricultural science, published by Faculty of Agriculture, Borneo Tarakan University, North Kalimantan. This journal is published twice a year, namely in April and October period, as a medium of scientific information and communication to present a compilation of original research results, thoughts and views from researchers, experts and observers in agriculture including agricultural technology, pests and plant diseases, plant physiology and agricultural economics especially in the border region. J-PEN Borneo : Jurnal Ilmu Pertanian accepts manuscripts that are the results of research, research notes, review articles and review or study of literature (feature books), in Indonesian and English that has never been or is being considered for publication / publication in publishing scientific journals / bulletins / other magazines.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

JURNAL EKONOMIKA

Jurnal Ekonomika (P-ISSN: 2086-3233 dan E-ISSN: 2685-2977) merupakan jurnal ekonomi yang diterbitkan secara berkala sebanyak dua (2) kali dalam setahun, yaitu pada bulan Januari dan Juni oleh Fakultas Ekonomi Universitas Borneo Tarakan. Mulai volume 15 Nomor 1 Januari 2024 artikel akan diterbitkan dalam dua bahasa yaitu Bahasa Indonesia dan Bahasa Inggris. Jurnal ini sebagai media komunikasi ilmiah bagi kalangan akademisi, praktisi dan umum yang mengamati perkembangan ilmu ekonomi, manajemen dan akuntansi. Fokus dan ruang lingkup jurnal ini adalah penelitian dan kajian tentang isu-isu yang berkaitan dengan ilmu ekonomi, manajemen dan akuntansi.

Registration and login are required to submit items online and to check the status of current submissions.

Already have a Username/Password for Jurnal Ekonomika (JEk)?

GO TO LOGIN

Not a user? Register with this site

GO TO REGISTRATION

View Journal | Current Issue | Register

Jurnal Bimbingan dan Konseling Borneo (JBKB)

Jurnal Bimbingan dan Konseling Borneo

 

Name of JournalJurnal Bimbingan dan Konseling Borneo (JBKB)
AbbreviationJBKB
IssuedTwo times a year | Juni and Desember
DOIPrefix 10.35334
ISSN (electronic)2685-2039
Editor-in-chiefTri Cahyono
Publisher Universitas Borneo Tarakan
Citation analysisGoogle Scholar | Garuda 

Jurnal Bimbingan dan Konseling Borneo (JBKB), mempublikasikan kajian dan hasil penelitian pada ruang lingkup Bimbingan dan Konseling serta pendidikan yang berkaitan dengan Bimbingan dan Konseling. Setiap naskah yang dikirimkan akan ditinjau menggunakan metode peninjauan ganda.

Jurnal ini terbit dua kali dalam satu tahun, yakni bulan Juni dan bulan Desember. JBKB  diterbitkan oleh Program Studi Bimbingan dan Konseling, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Borneo Tarakan.

ISSN 2685-0753 (cetak), ISSN 2685-2039 (online)

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Borneo Law Review

Jurnal Borneo Law Review is the Journal of Legal Studies that focuses on law science. The scopes of this journal are: Constitutional Law, Criminal Law, Civil Law, Islamic Law, Environmental Law, Human Rights and International Law. All of focus and scope are in accordance with the principle of Borneo Law Review

View Journal | Current Issue | Register

Mathematics Education And Application Journal (META)

Name of JournalMathematics Education and Application Journal (META)
AbbreviationMETA
IssuedTwo times a year | Juli and Desember
DOIPrefix 10.35334
ISSN (electronic)2686-018X
ISSN (cetak)2685-4740
PublisherUniversitas Borneo Tarakan
Citation analysisSinta| Google Scholar | Garuda 
Editor in ChiefDwi Susanti

META (Mathematics Education and Application Journal) merupakan jurnal ilmiah yang diterbitkan Jurusan Pendidikan Matematika Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Borneo Tarakan. Fokus META terletak pada hasil penelitian dan kajian pada bidang pendidikan matematika.

Ruang Lingkup Jurnal Mathematics Education and Application Journal (META) yaitu Belajar dan Pembelajaran Matematika, Pengajaran Matematika, Pengembangan Kurikulum Matematika, Pendidikan Guru Matematika, Teknologi Pendidikan Matematika.

Berdasarkan Surat Keterangan : 204/E/KPT/2022 tentang Peringkat Akreditasi Jurnal Ilmiah periode II Tahun 2022 Sejak terbitan Vol 2 No 1 Tahun 2020 hingga Vol 6 No 2 Tahun 2024 Jurnal META telah terakreditasi Sinta 5

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Borneo Saintek

Jurnal Borneo Saintek is published by the Institute for Research and Community Service, University of Borneo Tarakan (LPPM UBT). Jurnal Borneo Saintek is a journal that contains scientific articles from various disciplines and the adoption of various lecturer research activities. Articles in Jurnal Borneo Saintek LPPM UBT are published 2 (two) times a year in April and October which include original scientific research results, new scientific review articles, or comments and criticisms of writings or in other scientific periodicals. Jurnal Borneo Saintek was published for the first time in 2017 with a mission to be a pioneer in publishing information media on the development of Science and Technology in North Kalimantan. The editors invite academics, observers, practitioners, and anyone who is interested to contribute writing on general topics in the exact sciences as well as special topics in the Jurnal Borneo Saintek. Articles published in the Jurnal Borneo Saintek do not always reflect the views/opinions of the editors. Writing guidelines are included in each issue. Author and subject indexes as well as a list of expert reviewers (Freed Partners) are listed at the last number of each volume. Administration fee for publication IDR 300.000,-

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Borneo Community Health Service Journal

Borneo Community Health Service (NEOTYCE) Journal adalah jurnal Pengabdian Masyarakat Fakultas Ilmu Kesehatan Universitas Borneo Tarakan yang berfokus pada hasil karya pengabdian masyarakat di bidang kesehatan. Jurnal diterbitkan dua kali setahun di bulan Februari dan Agustus. Artikel yang diterima akan diterbitkan secara online dan dapat diakses secara gratis.

Topik dari jurnal adalah hasil pengabdian masyarakat di bidang kesehatan yang meliputi : Keperawatan, kebidanan, kedokteran, kesehatan masyarakat, psikologi, gizi dan bidang kesehatan yang lain. ISSN Online jurnal Neotyce 2807-6621 (Online Elektronik)

Abstracted/Indexed in:

Google Scholar, SINTA, GARUDA dan Dimensions

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Borneo Humaniora

Jurnal Borneo Humaniora adalah jurnal yang memuat artikel-artikel ilmiah dari berbagai disiplin ilmu, diadopsi dalam berbagai aktivitas penelitian dosen. Yang tergolong dalam rumpun ilmu humaniora yaitu: Ekonomi, Teologi, Filsafat, Hukum, Sejarah, Filologi, Bahasa, Budaya & Linguistik (Kajian bahasa), Kesusastraan, Kesenian, dan Psikologi. Artikel-artikel yang dipublikasikan di Jurnal BORNEO HUMANIORA (p-ISSN 2615-4331 dan e-ISSN 2599-3305) yang diterbitkan oleh LPPM UBT meliputi hasil-hasil penelitian ilmiah asli, artikel ulasan ilmiah bersifat baru, atau komentar dan kritik terhadap tulisan maupun dalam terbitan berkala ilmiah lainnya. Jurnal Borneo Humaniora terbit setahun 2 (dua) kali yaitu dibulan Februari dan Agustus.

Untuk menunjang kelangsungan eksistensi Jurnal Borneo Humaniora redaksi mengundang para peneliti untuk mempublikasi artikel hasil penelitian di bidang Ilmu-ilmu Humaniora.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Borneo Informatika dan Teknik Komputer

Jurnal Borneo Informatika dan Teknik Komputer (JBIT) (P-ISSN: 2808-8190 dan E-ISSN: 2808-6600) is a forum for academics and practitioners to publish scientific papers, research results, literature, and analytical studies that focus on the fields of computer science and computer engineering. JBIT is published regularly twice a year in April and October by the Computer Engineering Department, Faculty of Engineering, Universitas Borneo Tarakan with 5 articles in each issue. The focus and scope of this journal is research and studies on the latest issues related to the field of computer science and computer engineering for the development of border areas and tropical marine resources.

JBIT is indexed by:

 

View Journal | Current Issue | Register

Biopedagogia

Jurnal Biopedadogia, The University of Borneo Tarakan Biology Education Study Program publishes the scholarly journal Journal of Biology Education. The goal of Biopedagogia is to advance national biology education through the publication of ideas, studies, and high-quality research findings linked to biology learning. Due to the constraints and challenges biology education students faced in publishing their theses, results from PKM, PPL, and other written works, the Biopedagogia journal was initially intended to make it simpler for students to publish their work. Additionally, students can fulfill their duties to publish the findings of their scientific work through the Biopedagogia journal's media. Biopedagogia published twice a year in November and March.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Borneo Journal of Biology Education (BJBE)

Borneo Journal Of Biology Education (BJBE), Journal of Biology Education is a scientific journal of the Department of Biology Education, Borneo University of Tarakan. The scope of this journal is related to studies in biological science and teaching and learning biology, as well as their future implication. BJBE publishes articles related to ideas and studies in biology and biology education concerning national education purposes. This journal publishes articles biannually, which is in April and October.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Borneo Journal of English Language Education

Borneo Journal of English Language Education, or BJELE for short, is a peer-reviewed journal dedicated to promoting studies of English language/linguistics, English literature, and English language teaching. BJELE is published twice a year, namely in August and December. BJELE publishes original, unpublished research papers that demonstrate sound research methods and have clear pedagogical implications in English language/linguistics and language teaching fields. It is managed by the Department of English Education, Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Borneo Tarakan, Indonesia.

ISSN 2685-810X

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Pendidikan Dasar Borneo (Judikdas Borneo)

Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar (Judikdas Borneo) adalah jurnal yang dikelola oleh jurusan PGSD Universitas Borneo Tarakan sejak Tahun 2019. Judikdas Borneo terbit dua kali dalam setahun yaitu bulan Februari dan Agustus. Focus dan Scope jurnal ini adalah penelitian, pengabdian maupun hasil pemikiran terkait pendidikan dan pembelajaran di sekolah dasar, teori dan praktik pelaksanaan pendidikan, pembelajaran maupun pengelolaan di sekolah dasar.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Dimensi Hukum

ISSN : 2597-7199

E-ISSN : 2597-6125

Jurnal Dimensi Hukum adalah jurnal yang diterbitkan oleh Fakultas Hukum Universitas Borneo Tarakan. Jurnal ini memuat kajian-kajian di bidang ilmu hukum baik secara teoritik maupun empirik. Fokus jurnal ini tentang kajian-kajian hukum perdata, hukum pidana, hukum tata negara, hukum internasional, hukum acara dan hukum adat.

Jurnal Ilmu Hukum diterbitkan 2 (dua) kali dalam setahun, yaitu pada bulan Juni dan Desember.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Edukasia : Jurnal Pendidikan

Jurnal ilmiah ilmu pendidikan (EDUKASIA) menerima dan memuat naskah dalam bentuk hasil penelitian (artikel ilmiah) dalam bidang pendidikan sosial, pendidikan sains, pendidikan MIPA dan kajian lain selama dalam lingkup Pendidikan. Penerbitan Jurnal Edukasia pada bulan April dan Oktober dengan E-ISSN 2654-329X dan P-ISSN 2302-1225. Artikel diproses melalui web ojs edukasia

View Journal | Current Issue | Register

Civil Engineering Scientific Journal

Civil Engineering Scientific Journal (CESJ) is a scientific journal published by the Civil Engineering Study Program, University of Borneo Tarakan. CESJ is a forum for civil engineering students to publish scientific works, research results, literature, and analytical studies that focus on the field of civil engineering. CESJ published three times a year (January, May, and September). The focus and scope of this journal are structural engineering, concrete & building material, transportation engineering, geotechnical engineering, water resources engineering & coastal engineering, construction engineering & management. CESJ has P-ISSN 2962-3308 and E-ISSN 2963-1335

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

JURNAL AKTA YUDISIA

NAMA JURNAL

:

JURNAL AKTA YUDISIA

EDITOR IN CHIEF

:

WIWIN DWI RATNA, S.H., M.Hum

E-ISSN

CETAK ISSN

:

:

2686-5963

2502-2253

JOURNAL MANAGER

:

ALIF ARHANDA PUTRA, S.H.,M.H.

PENERBIT

:

PASCASARJANA MAGISTER HUKUM UNIVERSITAS BORNEO TARAKAN

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Imbaya

Jurnal IMBAYA (P-ISSN 2807-3428) (E-ISSN 2807-2324) merupakan jurnal yang diterbitkan oleh Program Studi Pendidikan Bahasa Indonesia. Jurnal IMBAYA mempublikasikan hasil kajian pemikiran dan hasil penelitian di bidang pendidikan dan sastra Indonesia. Jurnal IMBAYA diharapkan menjadi wadah bagi praktisi maupun akademisi yang tertarik pada bidang pendidikan dan sastra Indonesia. Jurnal IMBAYA diterbitkan dua kali dalam setahun yaitu pada April dan Oktober.

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Journal BEARINGS: Borneo Mechanical Engineering and Science

Journal BEARINGS: Borneo Mechanical Engineering and Science (P-ISSN: 2964-1462, E-ISSN: 2964-1500) is a forum for academics and practitioners to publish scientific papers, research results, literature, and analytical studies that focus on the fields of mechanical engineering and related applied science. BEARINGS is published regularly twice a year in June and December by the Mechanical Engineering Department, Faculty of Engineering, Universitas Borneo Tarakan with 5 articles in each issue. The focus and scope of this journal is research and studies on the latest issues related to the field of mechanical engineering and applied science for the development of border areas and tropical marine resources.

The following is an explanation related to the BEARINGS field:

Energy Conversion, Advanced Materials, Metallurgy, Manufacturing, Mechanical Structure and Design, Heat Transfer, Fluid Mechanics, Thermodynamics, Mechatronics and Controls, Advanced Energy Storage and Devices, Numerical Modelling.

Journal BEARINGS is indexed by:

View Journal | Current Issue | Register

Page Header Logo

Jurnal Inspirasi Bimbingan dan Konseling

JIBK: Jurnal Inspirasi Bimbingan dan Konseling merupakan jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh Jurusan Bimbingan dan Konseling, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Borneo Tarakan.

Menjadi jurnal dengan mengusung konsep dasar agar menjadi inspirasi bagi perkembangan dunia pendidikan khususnya bimbingan dan konseling, jurnal ini berkomitmen untuk menerbitkan artikel yang mencakup topik di bidang pendidikan, serta bimbingan dan konseling. Oleh karenanya JIBK terfokus untuk menyoroti perkembangan terbaru dan signifikan dalam bidang bimbingan kelompok, bimbingan individu, konseling kelompok, bidang bimbingan (pribadi, sosial, belajar, dan karir), asesmen dalam BK, evaluasi dan supervisi dalam BK, manajemen BK, perencanaan karir, media BK, dan perkembangan multikultural.

Setiap naskah yang dikirimkan akan ditinjau menggunakan metode peninjauan ganda. Jurnal ini terbit dua kali dalam satu tahun, yakni bulan Maret dan bulan September.

View Journal | Current Issue | Register

1 - 25 of 27 Items